Kad sudegintų 10L degalų, variklis sunaudoja maždaug 100m3 oro. Dulkių koncentracija ore svyruoja tarp 0,01g/m3(jūrinis oras) ir 2g/m3(statybų aikštelės). Kai dulkių koncentracija lygi 0,2g/m3, sudegindamas 10L degalų variklis kartu su oru įsiurbia 20g dulkių. Ir tai yra tik 10L degalų! Jei oras nebūtų valomas, toks dulkių kiekis gerokai padidintų variklio dilimą. Oro filtras sumažina guolių, stumoklinių žiedų ir cilindro sienelių dilimą. Taip pat saugo ir oro masės matuoklį.
Oro filtrai privalo:
Efektyviai veikdami sulaikyti teršalų daleles, oro drėgmę;
Slopinti įsiurbimo triukšmą(dėl to filtro korpusas gaminamas specialios formos)
Įvairūs oro filtrai:
Filtravimo efektyvumas priklauso nuo filtro medžiagos akučių pločio. Kad būtų pasiekta vidaus degimo variklliui pakankama filtravimo kokybė, akučių plotis lygus 0,001mm.
Naudoti oro filtrai
Priežiūra: Filtrą keisti reikia tokiais laiko ir kilometražo intervalais, kokius nurodo gamintojas, tačiau važinėjant kaimo keliais,kur ore yra daug dulkių ir panašiomis sąlygomis, filtrą reiktų dažniau patikrinti ir esant reikalui keisti dažniau. Sakoma,kad lengvai užsikišusį dulkėmis oro filtrą galima atgaivinti. Tereikia jį prapūsti suspaustu oru. Tik priešinga kryptimi negu oras juda jį filtruojant. Aš asmeniškai to vengiu, esant reikalui prapučiu labai atsargiai ir iš tolo. Taip darau, dėl tų pačių 0,001mm. Aukštu oro slėgiu galima sugadinti filtro medžiagą ir filtras praleis didesnes dalelytes, o tai jau nieko gero... Oro filtras yra pigi investicija, dėl kurios variklis apsaugomas nuo jį žudančių dalelyčių, išsaugoma variklinės alyvos kokybė ir išsaugomas variklio galingumas bei kuro ekonomija... Salono oro filtras:
Jeigu pastebėjai,kad salono pečiukas silpniau pučia, drėgmę nuo langų nupučia žymiai lėčiau arba įjungus pečiuką salone nemaloniai pakvimpa-ženklas kad laikas keisti salono oro filtrą. Jį pakeisti nesunku, o ir naujo salono filtro pakuotėje dažniausiai pridedama keitimo instrukcija.
2010m kovo 28d. papildymas
Vis dažniau reikalaujama vandens atskyrimo elementų, integruotų į oro įsiurbimo sistemą. Jie visų pirma apsaugo įsiurbiamo oro masės matuoklį, matuojantį įsiurbiamo oro masę. Matavimo rezultatus gali iškreipti vandens lašeliai, kurie esant nepalankioje vietoje įrengtam oro paėmimo atvamzdžiui gali būti įsiurbti kartu su oru ir patekti į jutiklį smarkiai lyjant, tyškant vandeniui arba krentant sniegui. Filtrų elementai kuriami individualiai kiekvienam varikliui. Dėl to gaunami minimalūs slėgio nuostoliai, o didelis išvalymo laipsnis nepriklauso nuo oro debito(išeigos). Plokščių arba cilindrinių filtrų filtravimo elementų medžiaga įstatoma sulankstyta klostėmis, kad mažame tūryje būtų galima patalpinti maksimalų filtravimo plotą. Atitinkamai supresuojant ir impregnuojant šios, dažniausiai dar vis iš celiuliozės pluošto sudarytos, filtravimo medžiagos įgauna reikalingą mechaninį standumą ir pakankamą atsparumą vandeniui bei chemikalams.
Siekiant optimaliai išnaudoti vis mažėjantį tūrį variklio skyriuje, standartines formas papildo kūginiai, ovalūs ir laiptuoti bei trapeciniai filtravimo elementai.
Oro filtro praputinet nerekomenduojama, o jei vistik tam ryzotes, tai puskite nedidesniu nei 1atm.(1 bar) slegiu ir priesinga kryptim, nei vyksta filtracija.