Labas Svečias | RSS

Garažas - tavo patarėjas lietuvių kalba

Šeštadienis, 2024-11-23, 2:41 AM
Main » Articles » Filtrai » Kuro filtrai

Apie kuro filtrus
Degalų filtrai



Paskirtis ir rekalavimai
Oto ir dyzelinių variklių modernios tiesioginio degalų įpurškimo sistemos jautriai reaguoja į mažiausius degalų teršalus. Pažeidimai gali atsirasti pirmiausiai dėl dalelių sukeltos erozijos arba vandens sukeltos korozijos. Kad įpurškimo sistema tarnautų visą numatytą laiką, degalai turi atitikti mažiausius nustatytus švarumo reikalavimus.

*Dalelių sulaikymas;
*Vandens atskyrimas.

Dalelių sulaikymas
Degalų išvalymas nuo dalelių yra viena iš degalų filtro užduočių. Taip apsaugomi įpurškimo sistemos elementai, kuriems gresia sudilimas. Būtinas filtravimo smulkumas priklauso nuo įpurškimo sistemos. Degalų filtras turi ne tk garantuoti apsaugą nuo sudilimo, bet ir būti pakankamos talpos, kad užsikištų tik baigiantis keitimo intervalui. Tada nemažės tiekiamų degalų kiekis, dėl to ir variklio galia. Pritaikyto dydžio bent vienas filtras būtinas įpurškimo sistemai. Netinkamų filtrų naudojimo pasėkmės geriausiu atveju gali būti nemalonios, blogiausiu atveju - labai brangios (komponentų ar net visos įpurškimo sistemos keitimas).
   Dyzeliniai degalai, skirtingai nei Oto variklių, yra labiau užteršti. Dėl to ir dėl daug didesnių įpurškimo slėgių dyzelinių variklių degalų įpurškimo sistemoms, skirtingai negu Oto variklių, reikalinga didesnė apsauga nuo dilimo, todėl ir didesnės talpos bei ilgesnio tarnavimo filtrai. Dyzelinių degalų filtrai sukonstruoti taip, kad kad juos galima keisti.
   Pastaraisiais metais pradėjus naudoti 2-os kartos ,,common-rail" ir patobulintas lengvųjų automobilių bei sunkvežimių siurblio-purkštuvo (pumpe duse) sistemas, reikalavimai degalų išvalymo kokybei padidėjo.
Naujoms sistemoms pagal naudojimo sritį reikalingas 65% -98,65%  išvalymo laipsnis (dalelių dydis 3-5μm, ISO/TR 13353:1994).
Greta didelio smulkių dalelių išvalymo laipsnio taip pat reikalaujama, kad filtras galėtų sukaupti kuo daugiau dalelių, nes siekiama pailginti naujesnių automobilių techninių priežiūrų intervalus.


Vandens atskyrimas
Kita pagrindinė dyzelinių degalų filtro funkcija- atskirti emulguotą ir neištirpusį vandenį nuo degalų, siekiant išvengti korozijos. Efektyvus vandens atskyrimas (daugiau kaip 93% esant maksimaliam debitui; ISO 4020:2001) ypač svarbus skirstomojo tipo siurbliams ir ,,common-rail" sistemoms.

Konstrukcijos
Filtyrai turi būti krupščiai parenkami, atsižvelgiant į naudojamą įpurškimo sistemą ir darbo sąlygas.

Pagrindinis filtras
Dyzelinių degalų filtras dažniausiai montuojamas variklio skyriuje ir prie mažo slėgio degalų tiekimo linijos prijungiamas tarp elektrinio degalų tiekimo ir didelio slėgio siurblių.

Plačiai naudojami prisukami keičiamifiltravimo elementai, tiesiogiai prie degalų vamzdelių prijungiami filtrai (,,in-line" filtrai), taip pat keičiami filtravimo elementai be metalinių detalių, įstatomi į korpusus, pagamintus iš aliuminio, plastmasės ar plieninės skardos (esant dideliems atsparumo reikalavimams). Pastarųjų filtrų keičiamas tik filtravimo elementas. Dažniausiai naudojami filtravimo elementai, kurių filtravimo medžiaga sulankstyta  žvaigžde.

Taip pat gali būti naudojami ir du filtrai. Sujungus lygiagrečiai, padidėja filtravimo paviršiaus plotas, filtrai neužsikišdami gali sulaikyti didesnį dalelių kiekį. Nuosekliai sujungus pasiekiamas didesnis išvalymo laipsnis. Nuosekliai gali būti jungiami skirtingo išvalymo laipsnio arba smulkaus ir grubaus valymo filtrai.




Category: Kuro filtrai | Added by: Duba (2010-04-05) | Author: Paulius Dubinskas E
Views: 3375 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]